sobota 7. února 2009

Pláže


Na druhý den dopoledne mě u Soni vyzvedl Emprit, kterého znám už z doby, kdy jsem byla u Soni v Jogje poprvé a jeli jsme na výlet, prý na pláž.
Na pláž jsme opravdu jeli, to „prý“ dodávám proto, že od toho okamžiku jsem sice mluvila každý den indonésky, což se velice pozitivně projevilo na mé slovní zásobě a výslovnosti, ale taky jsem zase rozuměla tak každé druhé slovo, takže nikdy pro mě nebylo úplně jisté, jaké jsou plány a jestli jsem rozuměla dobře, co bylo řečeno.
Pláže Sepanjang, Drini, Krakal a Sundak (a ještě další námi nenavštívené) se nacházejí asi 50 kilometrů jihovýchodně od Jogji za městem Wonosari.
Celou cestu nám svítilo sluníčko a krásné počasí vydrželo celý den. Nejdřív jsme se dokodrtali po příšerné rozbité polňačce k pláži Sepanjang. Nikde nikdo, jen my dva. Tak pár fotek a jedem zase dál. Další pláž Drini a u ní skalnatý ostrůvek, na jehož vrchol vedou schůdky. Ostrůvek je ale od pláže oddělený zatopenou úžinou. I tak to zkouším. Empritovi mezitím nateklo do vysokých bot, džíny už má taky mokrý, tak je mu všechno jedno a chce jít za mnou. Když je mi ale voda po zadek a vypadá to, že mi může být ještě výš, vzdávám to. A když to vidí Emprit, otáčí to taky. On je totiž o hlavu menší, tak by to pro něj znamenalo šnorchlování.
I když nemám plavky, jdu si zaplavat. Jenže ať jdu, jak chci daleko, vody je pořád po zadek. Tak aspoň dělám pózu na šutráku uprostřed vln a jdu zpátky.
Jakmile trochu uschnu, jedem na pláž Krakal, kde si ve warungu dáváme skvělou grilovanou rybu. Ještě vyfotit pobíhající pejsky (to bude asi nějaká hinduistická vesnice) a jedem zase dál.
Poslední pláž se jmenuje Sundak. Krásná pláž ohraničená skalami a na nich rybáři. A do toho zapadá slunce…nádhera! Obrázek si udělejte sami podle fotek. Je jich možná až trochu moc, ale vážně se jich nedalo vybrat jen pár:-)

Žádné komentáře: