sobota 7. února 2009

Imogiri a wayang kulit


Tak už máme čtvrtek a já jsem pořád v Jogje. No komu by se chtělo zpátky, když má ještě asi tři týdny prázdnin a pořád je toho v okolí hodně k vidění.
Zase jeden krásný slunečný den! Odpoledne jsme s Empritem a jeho spolubydlícím Jumalim zajeli na krátký výlet na Imogiri.
Komplex Imogiri byl dřív odpočinkovým místem pro panovníky střední Jávy. Nachází se v kopcích jen několik kilometrů jihovýchodně od Jogji, asi 20 či 30 minut jízdy na motorce.
My jsme Imogiri jen tak zběžně prošli. V dnešní době je evidentně i odpočinkovým místem lidí z blízkého okolí a je asi taky oblíbeným cílem pro jogging.
Za chvilku jsme tedy zase nasedli na motorky a jeli na pěknou vyhlídku ještě pár kilometrů od Imogiri. Odtud jsme se zase vrátili stejnou cestou zpět do Jogji.
Na zpáteční cestě u městečka Bantul jsme ale ještě zahlédli krásný krvavý západ slunce nad rýžovými poli. Podívat se na něj můžete taky ve fotogalerii.
Po návratu jsem se šla přestěhovat do domu darmasiswačky Lenky, která naštěstí bydlí jen asi 100 metrů od Soni. Soňa má totiž dost na pilno, a tak se jí snad trochu ulevilo, že má o jednu osobu v domě míň (i když jsem k ní ještě dalších pár dní chodila celkem často aspoň na návštěvu já i jiní kamarádi).
Večer jsem ještě se Soňou a Kokokem a Empritem zajela na javánské loutkové představení wayang kulit na místo, kde jsem na podobném ale mnohem komornějším představení byla už v říjnu.
Tentokrát představení doplňoval gamelanový ansámbl a zpěvačky. Taky tam tentokrát bylo dost plno a přišlo se podívat i pár turistů.

Žádné komentáře: