čtvrtek 14. března 2013

Tip of Borneo





 Na psaní toho v tomto článku moc není, tak aspoň přidávám pár fotek.

Než jsme se vyhrabali z hostelu v KK a všechno naložili na motorku, už zas bylo dopoledne. Cesta na sever je ale celkem rychlá a za pár hodin už jsme byli v Kudatu, nejseverněji položeném městě. Juana trápilo oteklé stehno, které muselo pekelně bolet...a to byl pořád jen začátek. Ale na místě zůstat nechtěl, a ani se mu nedivím, v KK už jsme se zdrželi opravdu dlouho.
Kudat je takové nanicovaté město na pobřeží. Kdyby jen pár kilometrů od něj nebyl ten známý „Tip of Borneo“, asi by sem ani nikdo nejezdil. A že tu mají trh, kde se prodávají čerstvé mořské ryby...? No takových je přece nejen v Malajsii plno.
Těch několik levnějších hotelů ve městě se koncentruje v novodobé zástavbě hned v centru. Tak typická čtvrť pro malajská města a městečka...bloky nízkých krabicoidních budov v přízemí nejčastěji s obchody a restauracemi a ve vyšších patrech obytné prostory.

V nějakém předchozím článku už jsem určitě psala, jak nemám ráda roli toho, kdo hledá vhodné ubytování. A přesto je to většinou na mě. Asi to zní divně v kontextu mé práce nejen průvodce ale i toho, kdo turistům zajištujě ubytování, dopravu a jiné služby, ale je to tak. Jak dojde na lámání chleba, často jsem v koncích. A taky že (alespoň podle mého vlastního soudu) většinou vyberu špatně...tedy aspoň v případě hledání ubytování pro nás dva.
Už je to tu zas a Juan čeká u motorky a já obíhám hotely. Bezva, všechny vypadají téměř stejně, ani cena se nijak neliší. Tak který, který...? Když tak chodím od jednoho k druhému, Juanovi se kroutí obličej až na mě skoro řve, abych už konečně ukázala nějakým směrem, kam má odnést věci. Ona to byla pro mě v tuhle chvíli hrozně směšná situace, ale vůbec ne pro něj, protože si nutně potřeboval odskočit a nebylo kam...na parkovišti to vážně nešlo. A když už jsem KONEČNĚ vybrala, v pokoji se za námi zaklaply dvěře a Juan otevřel ty od záchodu...mohla jsem se popukat smíchy...v míse plavalo obrovské něco. Jak příznačné. Vždyť říkám, že vybírám špatně. Pro příště tedy seznam následující: s oknem, s wifi, s vhodným parkováním pro motorku, bez štěnic, s vlastní koupelnou a wc, bez exkrementů a tak dále...

Motorka nakonec skončila na chodníku hned vedle domu, na který jsme měli výhled z okna. Super nápad, mohli jsme špehovat lidi, jak na motorku reagují. Žádný omatlávání ani sedání. Kdo šel kolem a motorka ho zaujala, prostě se jen postavil kousek od ní a hodnotil pohledem...jak já mám tu Malajsii najednou ráda!

Na druhý den dopoledne došlo konečně na doktora...asi už to muselo hodně bolet, jinak by na sebe Juan asi sáhnout nenechal. Jen pár metrů od hotelu byla malá ordinace, kde si pacienta pozvali dovnitř a já mezitím musela čekat v čekárně. Ani ne pět minut a Juan byl venku a s nějakými léky. Podle doktora ještě neuzrál ten správný čas (ano a taky to něco v noze) na zákrok a zásobil Juana prášky na „uzrání“ :-D Nebudeme přece dozrávat na zadku v hotelu, a tak jsme od doktora vyrazili k moři na ten veleznámý severní „konec“ ostrova.
Musím říct, že na leteckém snímku, který jsem viděla pár dní předtím, tohle místo přece jen vypadalo impozantněji. Ale co, bylo to fajn, kolem čisté prázdné pláže, sem tam nějaké chatičky pro turisty, jeden stánek s jídlem a malá vesnička...klid. Když jsme viděli ty turistické chaty u pláže, začali jsme si skoro rvát vlasy, že jsme předchozí den skončili v hotelu v takové nezajímavé díře. To nás ale přešlo hned poté, co jsme zjistili ceny...jenom proto, že jsem na severním, jižním nebo jiném cípu nějakého ostrova, opravdu nebudu platit za poloprázdnou boudu tolik, co za velm slušný hotel třeba v Kuala Lumpur.

Na motorce se mezitím zase cosi porouchalo, takže jsme po cestě zpátky do Kudatu hledali servis a nakonec skončili v nějaké svařovně. Výsledek sice nic moc, ale aspoň jsme mohli pokračovat dál...tedy až po pár dnech válení se v Kudatu, kde chcípl pes. Noha totiž bolela čím dál víc, Juanovi se tak moc nechtělo na motorku a jako lazar většinu času proležel v posteli. A navíc, stejně nebylo třeba kam spěchat, protože jsme čekali až se vyřídí reklamace telefonu...
Nakonec jsme se ale přece jen sbalili a vyrazili. Reklamace se vyřídila nečekaně rychle a v KK už čekal nový iPhone, tak jsme pro něj jeli.

Žádné komentáře: