neděle 2. listopadu 2008

Beraní zápasy


Každou první neděli v měsíci se mezi areálem Technické univerzity (ITB) a plaveckým bazénem konají beraní zápasy. Tedy podle různých zdrojů v dopoledních hodinách. Minulý měsíc jsem si tento zážitek nechala uniknout, takže tentokrát jsem se snažila nezapomenout.
Pěšky z mého kostu mi cesta trvala asi jen deset minut, dorazila jsem před desátou. O místě konání zápasů jsem měla jen kusé informace, ale najít ho nakonec nebyl žádný problém. Už z dálky se totiž rozléhal zvláštní zvuk píšťaly a stejně zvláštní zpěv. Hudba totiž toto představení doplňovala.
Na místě už bylo hodně lidí, z nichž mohla být dobrá polovina tvořena dětmi. A samozřejmě nemohli chybět prodavači všemožných pochutin.
Naštěstí při těchto zápasech nejde o úplnou likvidaci protivníka, takže i přes opravdu silné nárazy vypadají berani na konci zápasu stejně jako na začátku. Zápas končí asi po dvou minutách, je vyhlášen vítěz (někdy je opravdu těžké poznat, který beran se jím stane), a jsou přivedeni další zuřivci.
Obecenstvo samozřejmě výkony hodnotí, ale nijak hlučně. Jen při jednom zápasu, kde měl jeden z beranů zaječí úmysly, se přihlížející na celé kolo rozesmáli.

Žádné komentáře: