neděle 3. srpna 2008

Trocha zeměpisu

















Před pár týdny jsem jela na návštěvu k babičce a dědečkovi z otcovy strany....musela jsem konečně s pravdou ven. Osud se ke mně ten den zachoval velice vlídně, u prarodičů se totiž v onen den sešla půlka rodiny. To způsobilo, že reakce na moje oznámení, že mě dané osoby rok neuvidí, byly opravdu různorodé. Nejvíc mě ale překvapil dědeček. Počítala jsem totiž s tím, že mě jako vždy nepochopí a bude opakovat své přání, abych co nejrychleji dostudovala, provdala se a pořídila si kopu dětí. Místo toho jsem se dočkala otázky: "A jedeš na Jávu nebo na Sumatru?" První šok! Kdo by čekal, že bude mít takové povědomí. Potom následovalo lakonické prohlášení: "Tak to jsi mě opravdu překvapila!" Toto zopakoval asi třikrát a tím jeho komentář skončil!
Pro ty, kteří oproti dědečkovi stále tápou, s čím si spojit název Indonésie, trocha zeměpisu...
Indonésie je největší ostrovní stát na světě. Leží v Jihovýchodní Asii, velice zjednodušeně mezi Thajskem a Austrálií. Město Bandung je hlavním městem provincie Západní Jáva a obývá ho přes 2 milióny lidí. Město leží asi 180 kilometrů jihovýchodně od Jakarty, hlavního města Indonésie. Nachází se v hornaté oblasti, tedy má i mírnější klima než je například na pobřeží.
Město bývalo oblíbeným sídlem nizozemských kolonizátorů. Říká se mu také Paříž východu...

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Tak uz predpokladam, ze ses na miste. Tesim se na informace z cesty a prvni dojmy. M